Saturday 10 November 2012

Apa itu Cinta?

Apa jaminan masa yang panjang untuk mengenal sebuah cinta??? Cinta yang terbina berbulan malah bertahun sekalipun tiada guna jika kata hati dan tingkah jiwa tidak difahami...adakah selayak itu kita sebutkan, "Aku Cinta Padamu"...sedang kita tidak berani berkongsi suka duka pahit manis orang yang kita cintai..adakah kita layak digelar sang rajuna kasih..atau..sang bidadari cinta...????

Namun..hebat mana cinta kita..luas mana cinta kita..besar mana cinta kita..tinggi mana cinta kita..tidak akan sama dengan cinta Allah Taala pada hambaNya.. Kita sentiasa melakukan perkara mungkar..selalu terlupa mengingatiNya Allah yg Esa..selalu kurang bersyukur pada pemberianNya..tapi..Allah tetap ada tika kita suka dan duka...Allah sedia mendengar apa sahaja rintihan kita..Allah tidak pernah berpaling meninggalkan kita...Subhanauallah...Maha Suci Allah yg Satu..

Jika cinta pada insan yang kita hilang..Cinta Allah sentiasa ada untuk kita. Redha...terimalah Qada dan Qadar itu..Akan ada pengakhir sebuah cerita dalam kehidupan yang kita jalani..Biarpun sepi di sekeliling..suram masa berlalu..itu hanya zahir.. Temani diri dengan zikrullah..isi hati yang sepi dengan kalimah Allah..penuhi masa dengan selawat ke atas Rasulullah junjungan kita..InsyaAllah..diri kita akan lebih tenang..menerima Qada dan Qadar Allah..berlapang dada dengan apa adanya..kurniaan Allah adalah sepadan dengan apa jua khidmat kita padaNya.. WALLAHUALAM...


No comments:

Post a Comment