Sunday 2 December 2012

Puisi: Aku Bahagia Mencintaimu..

Ingin aku berteriak..CINTA..
Sekeras yang mungkin...
Sepelaung saujana mata..
Tika kau mengatakan sayang padaku..
Wajah ku ceria..merona merah..
Tersumbing senyuman indah...
Andai kau dapat menatapnya...
Betapa kebahagiaan ini untuk ku sahaja...

Ingin aku melaungkan..RINDU..
Sekuat yang mungkin...
Sejurus dibawa bayu ke telingamu..
Tika kau mengatakan kasih padaku..
Aku ingin bingkas berlari padamu..
Hatiku luluh ingin memelukmu..
Andai kau dapat merasai..
Betapa aku amat bahagia menyayangimu..

Biar pun kau jauh di sana..
Kau tetap ku kenang dalam doaku..
Tidak akan ada sedikit lengah..
Hanya kau ku abadikan dalam hati..
Kau saja pujaan jiwa..
Ku sematkan cinta di sanubari mu..

Sekelumit doa ku bisikan untuk mu..
Tuhan...jagakan dia untuk ku..
Tuhan...terima kasih untuk pemberian ini..
Tuhan...aku teramat sayang padanya..
Tuhan..restui cintaku padanya...





No comments:

Post a Comment